Zwrot produktów zakupionych przez internet.
Jako konsumenci dokonujący zakupu poprzez jeden z wielu portali aukcyjnych lub też sklep internetowy, posiadamy dokładnie takie samo prawo do zwrotu zakupionego towaru, jak osoba dokonująca zakupu w sklepie stacjonarnym. W większości przypadków czas na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni od daty otrzymania produktu lub jeśli chodzi o zakup usługi, 14 dni od daty zawarcia umowy.
Jeśli zakupiona rzecz nie spełnia naszych wymogów lub pojawił się jakiś argument przemawiający za tym że produkt ten mamy ochotę jednak zwrócić, niezwłocznie należy o tym fakcie poinformować sprzedawcę. My, jako konsumenci zobowiązani jesteśmy do odesłania zakupionego towaru w terminie do 14 dni od daty przesłania sprzedającemu oświadczenia o chęci zwrotu towaru. Sprzedający natomiast w tym samym czasie ma obowiązek zwrócić nam pełną kwotę którą zapłaciliśmy za dany produkt wraz z kosztem przesyłki. Ma on jednak prawo do wstrzymania się że zwrotem kosztów do momentu otrzymania zwróconego przez nas towaru.
Zobacz artykuł: Dane osobowe szczególnie wrażliwe
Warunkiem wyjątkowym odstąpienia od umowy jest sytuacja gdy dokonujemy zakupów u osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej. W tym wypadku należy podać konkretny powód odstąpienia od umowy, chyba że w warunkach sprzedaży, sprzedający jasno określił że zwrot zakupionego towaru jest możliwy również bez podania przyczyny. W ostatnim przypadku to sprzedający określa w regulaminie sprzedaży wszystkie parametry gwarancja i zwrotu, w tym termin odesłania towaru, jego sposób oraz koszty przesyłki.